۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۹۷۳۳۴

یادداشت | شکرانه حضور

یادداشت | شکرانه حضور
حضور مقتدرانه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۴۰سالگی انقلاب بسیار ستودنی است و باید برای شکرگزاری این حضور شکوهمند به درگاه خداوند متعال سجده شکر کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حضور پر شکوه و مقتدرانه مردم در سراسر کشور در ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ در چهل سالگی انقلاب بسیار ستودنی است و باید برای شکر گزاری این حضور شکوهمند به درگاه خداوند متعال سجده شکر گذاشت و گفت الحمدلله رب العالمین.

این حضور در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی علیرغم مشکلات اقتصادی و فشاری که دشمنان در معیشت مردم وارد کرده‌اند تا مردم را از این انقلاب دلسرد کنند و جشن ۴۰ سالگی انقلاب را نبینند؛ ستودنی است، در این حماسه همه آمدند، زن و مرد، پیر و جوان، کوچک و بزرگ تا حماسه حضور شکل گرفت. این حضور مقتدرانه و باشکوه دارای ۲ پیام مهم و استراتژیک در سطح داخلی و بین المللی است:

پیام حضور در سطح بین المللی

این حضور به دشمنان انقلاب که در رأس آنان دولتمردان آمریکایی قرار دارند پیام دندان شکنی داد که شما اگر فکر می‌کنید با شیوه‌های ناجوانمردانه و غیر انسانی مثل تحریم‌ها، ترور‌ها و تهدید‌ها می‌توانید مردم ایران را از انقلاب جدا کنید و بین مردم و انقلاب فاصله بیاندازید خیلی اشتباه کرده اید، شما هنوز به دلیل جهالت، مردم ایران را نشناخته اید و هرگز نخواهید شناخت.

باید بدانید مردم ایران انقلاب خود را در سختی و فشار شروع کرده اند و با همان حالت تا به اینجا رسانده اند و می‌دانند این فشار‌ها و تهدید‌ها در مسیر پر افتخار انقلاب همچنان وجود خواهد داشت، مردم ایران هم می‌دانند و هم آمادگی دارند تا به هر قیمتی از انقلاب خود دفاع کنند.

مردم مسلمان آرمان خواه از سابقه بلندی به نام اسلام برخوردارند، همه ترفند‌های دشمنان اسلام و مسلمانان را مثل محاصره اقتصادی در شعب ابی طالب می‌دانند، جنگ‌های احزاب، صفین، نهروان و خیبر را تحلیل کرده اند و نیز می‌دانند که اگر اشتباه تاریخی مسلمانان اولیه را تکرار کنند باید منتظر حاکمان خشنی مثل معاویه، یزید و حجاج باشند که با بی رحمی و قساوت قلب خون‌های بسیاری را خواهند ریخت و به کسی رحم نخواهند کرد. همینطور از وضعیت حاضر در منطقه و جهان نیز آگاهند که اگر غفلت کنند و جریان‌های انحرافی وابسته توفیق حاصل نمایند گروهی مانند داعش را مسلط خواهند کرد که از هیچ اصول انسانی و اخلاقی از جمله نبش قبر بزرگان و فروش زنان به عنوان کنیز و بریدن گلوی مردان و در آوردن جگر انسان‌ها ابایی نخواهند داشت.

در نتیجه پیام مردم ایران به دشمنان این است که بدانید دست شما را خوانده ایم حتی اگر بدتر از این هم عمل کنید دست از انقلاب نخواهیم کشید.

پیام حضور در سطح داخلی

این حضور پیام خود را در سطح داخلی به ۲ گروه به صورت شفاف و روشن بیان کرده است:

اول گروهی که منتظر بودند تا مردم دلسرد شوند تا در گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب در صحنه حضور پیدا نکنند و خود صحنه گردان عرصه شوند و با موج سواری انقلاب را به پیروی از اربابان خود به پایان ببرند. این گروه تودهنی روشنی خوردند آنان باید بدانند که مردم ایران یک خانواده اند و برای پایداری این خانواده هزاران شهید راست قامت داده اند، اگر اختلاف هم داشته باشند آن یک دعوای خانوادگی است و در مواقع لزوم به هم می‌پیوندند و از کیان خانوادگی خود دفاع خواهند کرد و هرگز نخواهند گذاشت که انقلابشان به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

دوم مسؤولانی که امام راحل در وصیت نامه خود به آنان توصیه کرده اند که مردم، ولی نعمتان ما هستند، بدانید که آنان شما را در این پست‌ها قرار داده اند باید به این مردم خدمت کنید، اگر کوتاهی کنید هم در دنیا و هم در آخرت عذاب خواهید شد.

رمز پیروزی؛ پیوند بین دولت و ملت و اقتدا به امام است

این حضور پیام روشنی به دولتمردان و مسؤولان داد که ما مشکلات اقتصادی اخیر را به پای انقلاب نمی‌گذاریم، با سعه صدر در این همایش حضور داشته ایم، اما به این معنا نیست که از مطالبات به حق خود دست بر داشته باشیم همچنان شما را دعوت می‌کنیم که به این مردم توجه کنید و برای خدمت صادقانه به مردم کمر همت ببندید، انصاف داشته باشید که نمونه این مردم را در کجای دنیا پیدا می‌کنید مردمی که با این صبوری، شجاعت، شهامت، ایثار و ایستادگی در همه عرصه‌ها در ۴۰ سالگی انقلابشان چیزی کم نگذاشتند.

بیایید شما نیز مردمی شوید، انقلابی و ساده زیست شوید، برنامه‌ریز، دشمن ستیز و دشمن شناس باشید، از این حضور در حل مشکلات مردم مدد بگیرید، به طور حتم مردمی که آمدند اگر دست یاری به سمتشان دراز کنید به شما مدد خواهند رساند و شما موفق خواهید شد که این پیوند مبارک است، پیوند بین دولت و ملت و اقتدای آن‌ها به امامشان در رسیدن به مقصد که همانا این رمز پیروزی است.

پیش به سوی دولت و ملت متحد به رهبری امام جامعه جهت تحقق اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب و زمینه سازی ظهور امام زمان(عج)!/۸۰۴/پ200/س

محمد فرخی

ارسال نظرات